Idén att visa tunnbrödets mångsidighet var grunden i arbetet som designfirman Saatchi & Saatchi gjorde. De tog fram en butiks- och en facebook-kampanj, där fyra filmer fick visa varsitt användningsområde för tunnbrödet. Under sommaren har en av dessa filmer även visats som bioreklam.
- Vi vill med våra filmer inspirera människor till att använda bröden på olika sätt och en del av kampanjen var att konsumenterna fick skicka in sina egna filmer i samma tema. Vi fick in jättefina kreativa bidrag från våra konsumenter och är väldigt nöjda med kampanjen, säger produktchef Maria Eriksson.
På www.designpriset.se pågår röstningen om Svenska designpriset 2012 från och med den 10 september. Från den 17 september kan du lägga din röst på Polarbröds bidrag. Folkets röster är 50 % och juryns röst är 50 %. Du kan alltså själv vara med och påverka hur det ska gå i tävlingen!
BIDRAGEN
FAKTA SVENSKA DESIGNPRISET
Svenska Designpriset är en tävling i grafisk kommunikation som är öppen för alla.Tävlingen arrangeras av Batteri Kommunikation AB. Tävlingen skall ge alla som arbetar med grafisk design möjlighet att delta med sina alster. För att alla skall ha möjlighet att delta har vi delat in tävlingen i Print, Webb, Device och Bild med vardera kategorier och underkategorier, sammanlagt blir det tjugo olika tävlingskategorier samt Juryns pris och Årets Våghals.
Vinnarna av Svenska Designpriset får Guldmedaljen och diplomet Svenska Designpriset Guld under prisutdelningen. De vinnande bidragen publiceras på www.designpriset.se samt visas på vår vinnarutställning i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi delar också ut tjugo Silverdiplom av Svenska Designpriset.
Vinnarna får möjlighet att använda Svenska Designprisets symbol i sin marknadsföring.