Innehållet var mycket glädjande.
- I kuvertet låg 21 beställningar på hus i Norge. Det var en glad överraskning, säger Johansson.
Kent Johansson, verkställande direktör på Älvsbyhus. |
Vi har tidigare skrivit om att Älvsbyhus får positiva signaler från Norge.
- Våra säljare räknar med att 2011 blir ett bra år och har budgeterat med en rejäl säljökning jämfört med förra året, säger Björn Kristiansen, bolagets norske försäljningschef, till företagstidningen Älvsbyhus-Kontakten.
- Det kommer mycket folk på våra husvisningar och vi får många besök när vi deltar i mässor, säger Kristiansen.
Därför har försäljningsbudgeten höjts från 1048 sålda villor under 2010 till 1 300 hus under detta år.
För att klara budgeten kommer Älvsbyhus, utöver konventionella annonser i tidningar och på nätet, även att köra en reklam-kampanj i norsk TV. En liknande i svensk TV gav bra gensvar.
Småhusbyggandet i Norge förväntas att stiga från förra årets 7 600 villor till 8 800 under 2011. Prognosen för nästa år (2012) visar på en fortsatt uppgång till 9 200 småhus.